Wideokonferencja PZDW na temat budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 wraz z budową mostu na rzece San

Blisko rok temu, 6 marca 2020 roku została podpisana umowa na opracowanie projektu mostu przez rzekę San w Jarosławiu wraz z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865.

www.pzdw.pl

16 lutego 2021 roku odbyło się posiedzenia on-line Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych zorganizowane przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie oraz Promost Consulting w którym miałem przyjemność uczestniczyć.

W czasie wideokonferencji zostały poruszone dwa ważne tematy:

  • Zad. 1.  „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Oleszyce – Cieszanów – Bełżec wraz z budową mostu na rzece San oraz budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Munina i Sobiecin”.
  • Zad. 2.„Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Oleszyce – Cieszanów – Bełżec wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Sobiecin i Koniaczów”

 

Promost Consulting/www.wizmac.pl

Inwestycja powstanie ramach rządowego programu Mosty dla regionów. W ramach tego zadania ma powstać niespełna 2-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 865. Początek drogi zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” drogi krajowej nr 94. Na przedmiotowym węźle zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond. Nad rzeką San, wałem przeciwpowodziowym drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z drogą powiatową 1719R.

Celem inwestycji będzie odciążenie ruchu przed istniejącym rondem w Szówsku.

W ramach zadania zostaną  wykonane również:

  • Budowa drogi wojewódzkiej nr 865 na odcinku Sobiecin – Koniaczów od km 1+946,48 do km 4+179,22
  • Przebudowa innych dróg
  • Budowa dodatkowej jezdni do obsługi przyległych terenów
  • Budowa układu odwodnienia drogi
  • Budowa infrastruktury technicznej związanej z funkcjonowaniem drogi
  • Budowa 2 przepustów
  • Budowa urządzeń ochrony środowiska – przejścia dla zwierząt  (przepust PZM-5 oraz PZM6), nasadzenia zieleni
  • Wykonanie przebudowy, remontu i zabezpieczenia sieci infrastruktury technicznej

Przewidywany termin zakończenia prac projektowych i ogłoszenie przetargu na wykonanie jest przewidziany na czwarty kwartał tego roku. Jeśli pójdzie wszystko zgodnie z planem być może w 2023 roku pojedziemy już nowym odcinkiem drogi o nr 865. Plan bardzo ambitny, ale możliwy do zrealizowania , tym bardziej, że wszystkie działania idą zgodnie harmonogramem, a nawet z wyprzedzeniem. – podsumowuje